tisdag 16 augusti 2016

Känner tacksamhet!

Idag har jag jobbat första dagen efter sommarlovet. Jag känner alltid lite vemod när sommaren närmar sig sitt slut och det är dags att börja jobba igen. Men när man haft en sommar som vi där vi varit nästan tre veckor i Florida,















badat en massa och dottern har lärt sig simma,




åkt båt och bryggseglat med gofika,






ätit kräftor,


varit på trevliga dagsutflykter,










sjungit på allsång,



räddat en igelkottunge som ramlat ner i komposten och blivit kompis med en groda som blev döpt till Grodan Boll, blivit bjudna på massor av fika och kaffe från Caféet i mormors lekstuga, träffat alla släktingar och vänner som man träffar alltför sällan,





fågelskådat,


varit på teater,





flugit till Amerika massor av gånger med flygplan och en gång till fotbollsträningen! (leken kan ha blivit något influerad av att vi satt lääänge på flygplan när vi skulle till Florida, eventuellt...),

kört traktor hos traktor-Åke (aka min morbror)



och mycket mera, kan man inte annat än att känna stor tacksamhet också! 

Dessutom har jag har läst rekordmånga böcker (många fler än jag gjort någon sommar sedan barnen kom, plus att jag lyssnat på ett par till...)



och så har barnen har blivit så pass stora att de orkat vara uppe lite längre och därmed sovit längre om mornarna, lika med sovmorgon för föräldrarna!

Och det kändes faktiskt helt ok att komma tillbaka till jobbet! Jag känner mig  utvilad och peppad för att ta mig an ett nytt läsår. Så nu är det slut på latmansdagarna, välkommen vardag med myskvällar i fotogenlampans sken!





6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Visst är det vemodigt när semestern är slut man riktigt skönt när man ändå känner sig nöjd med sommaren och kan välkomna hösten och julbloggandet :)

    SvaraRadera
  2. Men vilken händelserik sommar! Nedräkningen till jul var ju helt underbar!<3 Och Harry Potter and the Cursed Child! Vad tyckte du om den? <3

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte den var bra! Trodde att det skulle störa mycket att den är skriven som en pjäs med repliker osv. Men det slutade man tänka på ganska fort! Det som man saknar lite är ju att man inte får "höra" deras tankar och det är inte så mycket berättande utöver replikerna, mer än hur scenen ser ut o vilka som är där osv. Så den blir lite tunnare, lite plattare liksom, men absolut spännande och läsvärd ändå om man gillar Harry Potter :)

    SvaraRadera
  4. Blev så otroligt sugen på att gå i julbutiken där. Har varit där i ungdomen men skulle hemskt gärna åka till Florida igen. :-)

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken sommar ni har haft!!! Förstår att du är nöjd:)

    SvaraRadera