måndag 3 september 2018

Årets första lista!


Hittade årets första lista hos Sannas christmas. Här kommer mina svar:

Blossaglögg eller annan sort? Annan sort, mitt gamla släktrecept är bäst tycker jag, här hittar ni det om ni vill testa.
I glöggen: Mandlar eller russin? Oftast ingenting, men om jag har något så är det mandlar.
Adventljusstake eller adventsstjärna? Oj, jättesvårt! Kan inte välja, säger båda :)
Riktig gran eller plastgran? Egentligen tycker jag riktig gran, men har de senaste året haft en konstgjord som jag är riktigt nöjd med! Det är svårt att få tag i fina granar här uppe och då är det ett bra alternativ där man vet att man har jämnt med grenar (och inte ett hål på mitten med inga grenar alls som jag råkade ut för en jul. Det var efter den julen jag började med plastgran ;))

Från det här...


...till det här!

Lussekatter med russin eller utan russin? Jag gillar inte russin i kakor, men på lussekatter hör de till! Jag plockar bort dem och äter upp dem först för att "bli av med dem".
Lussekatter eller lussebullar? Katter
Risgrynsgröt eller ris á la malta? Ris á la Malta!!
Saftsås eller kanel/socker på gröten? Apelsinklyftor till Ris à la Maltan. Gröt äter jag helst inte...
Julfirande hemma eller utomlands? Hemma så klart, så det blir en vit jul!
Köttbullar eller prinskorv? Köttbullar.
Julskinka eller lax? Lax, helst gravad med varmrökt är också gott.
Röda eller vita dekorationer? Rött och grönt helst
Ge bort eller få julklappar? Båda!
Festhögtid eller familjehögtid? Familjehögtid, alla gånger!
Lussebullar eller pepparkakor? Pepparkakor




Glögg eller julmust? Också jättesvårt! Tror nog julmust...
Apotekarnes eller Nygårda? Apotekarnes.
Lussevaka eller Juldagsutgång? Förr var det juldagsutgång, nuförtiden inget av det ;)
Snö eller ingen snö? Snö, så klart!





E-shopping eller butiksshopping? Eftersom vi inte har så stort utbud här i vår lilla by, så blir det ganska mycket e-handel, men egentligen gillar jag att julhandla!
Amaryllis eller julstjärna? Amaryllis! Julstjärnor trivs aldrig hos mig...
Mozartkulor eller rocky road? Hemgjorda Mozartkulor och Rocky Road är båda ett måste på julgodisbordet!
Tomtar eller änglar? Tomtar, fast inte för många!



3 kommentarer:

  1. Hej!
    Blir det nått julbloggande i år? Gillar din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir! Förhoppningen är att det ska bli det, men vet att tiden ibland tryter (som förra året tyvärr...) Men visst följer du mig på Instagram? Där lägger jag ut oftare just nu...

      Radera