lördag 7 januari 2017

Tips på adventsbok!

Jag vet, det är lite sent att tipsa om en adventsbok nu när julen är över. Men se det som ett tips till nästa år! Jag fick den här boken av förlag Olika att recensera, "Uppdrag Rädda julen!"


Jag läste den i min klass som adventsbok, alltså ett kapitel om dagen. Jag har en etta och de älskade boken! Det var korta, men bra kapitel som nästan alltid slutade väldigt spännande, så de ville nästan inte gå ut på rast utan ville höra mera! Och det måste ja vara ett bra betyg.

Så här skriver de själva om boken:

"Julen är hotad! Någon eller några förstör julgranar och russin blir till harlortar i glöggen.
Pepparkaksdegar och paket försvinner.
Lina och Peppar måste ta reda på vad det är som händer. Och de måste rädda julen!
Ps. Det här äventyret är del av Hemliga boken för äventyrare. Men det får du inte berätta
för någon! Den här boken är bara för riktiga äventyrare!
Dags för den femte, fristående delen i serien Hemliga boken för äventyrare!
En adventskalender i bokform som skapar spänning ända fram till julafton!"
Det finns alltså fem olika böcker om Lina och Peppar och jag måste säga att jag blir nyfiken på de andra fyra också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar