söndag 8 oktober 2017

Årets juligast dag hittills!

Igår hade jag årets hittills juligast dag! Så då passar ju årets första inlägg väldigt bra. Dagen började med att barnen kom inspringandes och ropade att ”det har snöat!” Och det hade det ju! Inte så mycket och det låg inte så länge men ändå!



Så efter frukosten blev det fart på barnen att klä på sig gör att kunna leka i snön innan den smälte bort. Vilket den gjorde i rasande takt när solen tittade fram. Lillebror ville prompt åka snowboard, men det var knappt den rörde sig framåt på den lilla snö som fanns kvar, men han var glad ändå :)



Under tiden följde jag med storasyster runt kvarteret på hennes livs första jultidningsförsäljnungsrunda. Tror att fler kommit lite i julstämning i och med första snön, för försäljningen gick över förväntan!



Jag gjorde också lite höstfint inne (jag vet, det är ju inte juligt men för mig så börjar julsäsongen med hösten...).







På eftermiddagen var det dags för barnkalas i skidbacken. Det blev en riktigt härlig kväll med skattjakt i backen, lek och korvgrillning.







En riktigt bra och smyg-julig dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar