onsdag 26 november 2014

Jag vägrar låta mig stressas!

Sista veckan innan advent och december här! Det är den tiden jag längtat och planerat så mycket inför, samtidigt brukar en känsla av stress smyga sig på. Jag vill vara klar med allt innan december! Pynt, klappar, bakning, allt utom granen som vi brukar ta in till Lucia och pepparkaksbaket som jag med varm hand lämnar över till min mamma och dotter som brukar göra det tillsammans några dagar innan jul :)

Allt för att vi bara ska kunna ta det lugnt och njuta av december! Men då blir slutet av november stressig istället och det är ju inte heller kul.

I år har jag gjort upp en plan för vad jag ska göra nu sista veckan så att man sprider ut uppgifterna och då inser jag att det inte kommer att bli stressigt! (bara jag kan hålla mig till planen och inget oförutsett inträffar...)

Så jag vägrar att bli stressad! I år ska jag njuta av denna sista novembervecka också, så det så! :)



2 kommentarer:

  1. Jag stressar sönder innan första advent och brukar ha så mycket att göra att jag stressar ända fram tills lucia.. haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag också gjort förut och man vet aldrig, det är inte söndag än ;) Men jag hoppas att jag klarar mig utan stress i år :)

      Radera