tisdag 13 januari 2015

Tack för i år!

Tjugondedag Knut känns som en bra dag att ta farväl för i år! Jag har redan gjort en summering av julen (du hittar den här om du missat den...) men tänkte skriva ett par saker till mig själv som jag ska försöka komma ihåg till nästa år:

* Köp inga jultidningar i december! De du inte läst innan dess, hinner du heller inte läsa... (I år lyckades jag ändå ganska bra, tror jag har två kvar som inte är helt utlästa, mot förra året när lillen var nyfödd då jag hade nästan alla kvar! :))

* Om du ska göra egna julkort, gör dem klara innan november! Efter det prioriterar du annat... (I år hann jag göra tre! Och alla gjorde jag innan november... Alldeles för dåligt!)

Känner att jag inte kan avsluta julbloggssäsongen utan att kommentera nästa års julkalender - Erik och Lotta berättar barnens historia. Det ska alltså bli som ett Historieätarna för och om barn. Jag gillar ju Historieätarna och tycker att det är ett jättebra program! Men som julkalender? Njae, jag vet inte... Det kommer inte handla om samma personer, utan en ny historia och en ny tidsepok för varje dag. Och då missar man lite av hur en julkalender ska vara tycker jag. Det ska vara spännande och man ska undra om de kommer att klara/hinna göra vad de nu ska göra innan julafton. Kommer allt lösa sig? Kommer det bli en bra jul? Hur ska det gå?

Det känns inte som att det kommer bli så mycket spänning nästa år... Men vem vet, jag kanske kommer gilla det? Den som lever får se :) 


Vill ni läsa vad svt skriver om den, hittar ni det här

Nu återstår bara för mig att säga ett stort Tack till alla er som läst och följt mig i min uppladdning inför julen och hoppas att vi ses igen nästa höst! Och bli inte förvånade om det dyker upp nåt inlägg då och då när julandan faller på ;)

8 kommentarer:

  1. Ha en bra "off-season" så ses vi till hösten =)

    SvaraRadera
  2. Tack för i år! Din blogg är en av mina absoluta favoriter ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Vad glad jag blir :) Vi syns igen till hösten!

      Radera
  3. Tack för alla trevliga inlägg! Hoppas du bloggar igen inför nästa säsong! :-) /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för snälla ord! :) Ja, jag kommer alldeles säkert tillbaka när det börjar dra sig mot höst!

      Radera
  4. Tack själv för den här säsongen:) Har varit väldigt trevligt att följa din familjs julfirande:) Ser fram emot att 'ses' framöver! Kram från Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detsamma! Ja, ser redan fram emot nästa säsong :) Kram

      Radera