söndag 16 oktober 2016

En julig helg i oktober

Det blev nog så mycket jul som det bara kan bli en helg i oktober. Det började med i fredags när jag fick hämta ut paket med de här två godingarna i.


Rituals fina adventskalender och vår alldeles egna Elf on the shelf (nej, kunde inte låta bli att köpa en ;))



I lördags testade vi två nya (i alla fall för oss) julmust från Nygårda; en lagrad två månader på ekfat och en lagrad sex månader på romfat. Till det tittade vi (äntligen) på En underbar jävla jul.



Julmusten lagrad på romfat var en hit, den på ekfat helt ok, men filmen; nja inte min smak direkt. Alldeles för mycket Tomten är far...

Och idag tog vi en tur på byn. Jag fick kolla närmare på de fina speldosorna...





och så handlade jag lite julsaker på Ica Home, men de visar jag nästa gång!

Dessutom kom ju första snön igår också, som jag skrev om här.

En härlig, ovanligt julig helg alltså!

2 kommentarer: