söndag 20 november 2016

Underbar julhelg!

Uppladdningen inför helgen var inte den bästa med migrän i fredags, men det tog vi igen med råge senare. För hej, vilken härlig helg vi haft! I stort sett allt pynt är uppe, jag har bakat två sorter till adventsfikat, varit på ljusstöpning, dottern vågade ljunga i kyrkan för första gången (i barnkör, hon har inte vågat följa med fram och sjunga förut, så stor seger!), vi har tagit årets första svängar i backen och så har vi varit en sväng på byn och fixat lite julklappar.

Vintermorgon! 



Ljusstöpning...




Mellan doppningarna fanns det massor av pyssel att pyssla med. Dottern gillade att tova...


Dotterns lilla grenljus, så fint!


Eftersom vi inte hade så mycket tid på oss, gjorde jag ett gäng julgransljus. Perfekta nybörjarljus!


Resultatet av dotterns tovning, en tomtegumma och en boll/kula.


Jag har länge velat ha en krans på lyktstolpen så som man ser i filmer. Och igår kväll testade jag och dottern att vira en granslinga runt stolpen och sen en krans som pricken över i. Blev faktiskt bättre än jag trodde :)



Årets första domherrar kom i morse!


Första svängarna för den här säsongen!


Så nu avslutar vi den här härliga helgen med lite julmust och clementin.






2 kommentarer:

  1. Jättefint med lyktan! Gjorde ni grangirlangen också, eller är den i plast? Sedan grenljusen, de där med sju armar... Såg du hur de knutit? Tänker att jag kanske ska försöka mig på något liknande, och börja knyta redan nu, men funderar lite på hur proffsen knyter veken när de gör flera armar? Enkel knut bara?

    Mvh
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg! Jag vill också stöpa ljus, har inte gjort det på många år.

    SvaraRadera