fredag 5 december 2014

Bildbomb på granen och mina favoritkulor!

Igår kväll efter Ernst klädde jag granen. Nu är det så stämningsfullt och härligt i vardagsrummet som det bara kan bli :)

Efter förra årets katastrofgran (här) då jag var helt knäckt över hur ful den var, har jag haft stora funderingar på att köpa en konstgjord gran. Då får man ju åtminstone en jämn och fin gran. Det har jag gått och funderat på hela hösten och så för ett par veckor sedan, innan min mans bror skulle komma på besök, så fick vi reda på att hans mamma haft en konstgjord gran som vi nu kunde få ärva om vi ville. Perfekt! Så nu år i känner vi oss för med den här granen och jag måste säga att jag redan är glatt överraskad! Den sticks inte när man ska klä den, den barrar inte, man behöver inte vattna den två gånger om dagen (och spilla vatten på julklapparna under, vet inte hur många gånger jag gjort det ;)), man kan ta in den hur tidigt man vill och alltså njuta av den längre och eftersom vi har en klåfingrig liten ettåring här hemma så känns den mycket säkrare. Ja, ni hör ju - listan kan göras lång! Det enda negativa egentligen är doften, att den inte luktar gran. Men helt ärligt, det är ju ändå bara de första dagarna som den luktar.

Nu kommer i alla fall en bildbomb på vår gran och på en del av mina favoritkulor! Men som vanligt är det otroligt svårt att fånga på bild hur mysigt det är i verkligheten...















Jag brukar hänga polkagriskäppar och istappar i glas lite längre in i granen, det ger ett så härligt djup.




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Ja, jag är själv överraskad av hur nöjd jag är fast det är en konstgjord gran :)

      Radera