onsdag 3 december 2014

Julutmaning 3 - Måltid

Till lunch idag åt jag något så tråkigt som överbliven spagetti och köttfärssås från igår, så då bjuder jag på vad jag åt efter lunch istället!

En kokostopp med smak av apelsin och saffran som blev kvar från adventsfikat och en kopp kaffe i favoritfåtöljen framför en julfilm :) Efter lunch när lillebror sover (på tis, ons, tors när storasyster är på förskolan...) brukar jag sätta mig en stund och bara ta det lugnt. Ibland kliar det i pyssel- och fixarfingrarna, men för det mesta klarar jag att faktiskt inte göra många knop. Det behövs, för sen när lillebror vaknat och storasyster kommit hem, är det full fart igen som vanligt ;)

2 kommentarer:

  1. Man får verkligen tvinga sig själv att ta det lugnt ibland den här tiden på året - det finns så mycket man vill göra och innan man vet ordet av så börjar kroppen att säga ifrån...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Men jag har blivit mycket bättre på det de sista åren o det är jag stolt över! :)

      Radera