tisdag 10 november 2015

Ändrade planer...

Jag köpte en gardin på loppis i somras (här kan man läsa mer om det...) och tänkte att vi skulle ha den i det ena fönstret i vardagsrummet till jul för att jag har tyckt det varit lite tråkigt med den vita gardinen vi hade där förut. Det blev liksom inte så mysig stämning...


Men sedan i höstas så köpte vi en ny gardin till det fönstret, en grå. Och nu har jag nog ändrat mig och tror att det kan vara fint med den gråa till jul också. Kanske att man kan sätta dit någon röd detalj, t.ex. ett rött band. I de andra fönstrena i vardagsrummet  har vi helröda gardiner till jul...



Så nu tror jag att den nya gardinen får bo i tvättstugan istället. Det blir bra, då ser det lite trevligare ut utifrån också för det fönstret vetter ut mot gatan!


Förut har vi inte haft någon julgardin i tvättstugan och det är ju inte ett rum jag prioriterar direkt. Man vill ju inte spendera så mycket tid där ;) Men nu när vi fick en gardin "över" så kan det vara trevligt tänker jag. Så här har det sett ut innan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar