tisdag 3 november 2015

Dag 30 - Tio juliga saker ni inte vet om mig

Hm, då ska vi se om jag kan komma på tio saker som jag inte redan berättat... Jag kör så får vi se hur många det blir! :)

1. Jag gillar inte julskinka så värst mycket. Jag brukar ta en skiva på mackan på lillejulafton när den är nygriljerad bara för att det hör till. På julafton äter jag ingen...

2. Jag gillar inte heller prinskorv...

3. När jag var liten (faktiskt ända tills jag flyttade hemifrån när jag var över tjugo!) var jag tvungen att läsa vissa böcker innan julafton. Jag hade sex stycken småböcker om julen och så Lille Viggs äventyr på julafton. Så ibland hände det att jag liksom stressläste dem på lillejulaftons kväll, för annars blev det ingen riktig jul!

4. Jag är sjukt petig när det gäller julgranen och vill inte att någon annan ska hjälpa till (förutom med ljusen, där maken hjälper mig..) och framför allt inte barnen! Då skulle det ju bli helt osymetriskt och det står jag inte ut med. Jag har löst det så att de har egna granar på sina rum som de får klä precis hur de vill! Win win :)

5. Jag ångar fortfarande att jag inte köpte några julkulor när vi var på Hawaii och i Las Vegas för flera år sedan! Maken övertalade mig att de skulle bli så svåra att frakta hem och det har han visserligen rätt i, men jag ångrar det ändå!



Gah, kommer inte på fler! Och säkert har jag berättat om några innan också, men it´s as good as it gets today...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar