torsdag 22 oktober 2015

Måste plocka lingonris!

De pratar om att det ska komma snö till helgen! Ooops, jag som inte pockat något lingonris än! Men så brukar ju inte första snön lägga sig heller, jag får hoppas på det :) För jag hade tänkt göra lingonriskransar igen som jag gjorde förra året.


Då hängde jag dem på vitrinskåpet i köket och jag vart sjukt nöjd med hur de blev och vilken stämning de gav åt köket! Jag har sparat stommarna jag gjorde av naj-tråd, så i år blir det ännu enklare att göra kransarna.

Jag plockade lingonriset i slutet av oktober och förvarade det i garaget (som är ett kall-garage) och sedan gjorde jag kransarna till advent. Jag var orolig att de inte skulle hålla över jul, men det gjorde de verkligen! De blev lite mattare i färgen efter några veckor och pillade man på dem så kunde några blad lossna, men lät man de hänga var de hur fina som helst ända till Tjugondedag Knut.



2 kommentarer:

  1. Dina kransar är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina! Ska nog också pyssla ihop två kransar i år :3 Bara jag får tag i lite lingonris ^^

    SvaraRadera