söndag 26 oktober 2014

Stora fixardagen!

Jag har ledig dag idag och vädret är helt fantastiskt! Eftersom snön regnat bort :( så passade jag på att plocka lite lingonris till framtida kransar. Vi har sådan tur att vi har lingonris på tomten, så jag behövde inte gå långt ;)


Det är fortfarande en del lingon kvar som jag behöver rensa bort för att de inte ska förstöra riset när de ruttnar... Jag har aldrig plockat lingonris för att ha till jul förut och har försökt googla på hur man ska förvara det så att det klarar sig till jul. Mossa kan man frysa, som jag förstått det... Jag hade tänkt att ha det i en öppen påse (så att det inte blir fukt, som möglar..) i garaget som inte är isolerat och alltså blir ganska kallt. Vad tror ni om det? Är det någon där ute som brukar plocka lingonris och vet hur man ska göra, blir jag jättetacksam om du lämnar en kommentar :)


Jag hade tänkt göra smala små kransar som ska få hänga på vintrinskåpet i köket (om de nu blir snygga, är fösta gången jag ska testa ;)) Typ så här...



I bakrunden ser ni dagens andra projekt. Pumpan ska få sig ett ansikte :)


Tänk vad mycket man hinner bara för att det blivit vintertid! Jag har även hunnit göra en prototyp på en jätteenkel papperstjärna som jag ska visa en här senare och det är inte ens lunch-tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar