fredag 21 november 2014

Julens tv!

Som en del säkert märkt har SVT släppt sitt julprogram. Just vid jul har jag alltid tyckt om att se på tv. Man har mer tid, man vill sitta inne och mysa och så brukar det vara en hel del bra program. Jag kommer ihåg när jag var yngre och satt och markerade allt jag ville se under julhelgen i tv-tidningen som kom i dagstidningen (det var innan kvällstidningarna började med sina bilagor ;))

Förra året blev det inte så mycket tv-tittande för vår del. Vi hade en liten kille på 1,5 månad med kolik... Men nu i år ser jag jättemycket fram emot alla mysiga julkvällar!

Det börjar redan nästa fredag, då ett av mina absoluta favoritprogram, På spåret, börjar igen!



Senare ser jag fram emot det här:



Jag gillar ju Allt för Sverige och det här kan ju bara bli bra :)



Det här låter jättemysigt! Jag älskar berättelser ur folks liv och handlar det om julen kan det ju inte bli fel? Dessutom gillar jag Lasse Kronér också... Trevligt med en utmanare till Bingolottos uppesittarkväll :)





Det här måste jag se, så himla intressant! 


Sedan har vi de här programmen som bryter mot allt julmys. Det är på Annandagen tio år sedan tsunamin! De är nog väldigt bra och gripande program som är värda lite eftertanke.


Jag älskar Downton Abby! Jag och min man har oftast samma smak när det gäller tv-serier, men han har aldrig fastnat för Downton tyvärr... (det är ju alltid lite roligare om man delar upplevelsen...) Men strunt i det! Jag kommer definitivt att se julspecialen i alla fall! Och min mamma är här då, som också ser på Downton, så de andra får bara finna sig i det :)

Jag gillar miniserier och alldeles extra bra är det om avsnitten kommer i snabb följd så man slipper vänta så länge emellan! Så vi ger kanske Mapp and Lucia en chans...




Två sportiga traditioner :)

Alltså, hur mysigt verkar inte det här?! Jag kommer definitivt att titta på det här tillsammans (eller utan...;)) min dotter!

Förutom alla de här programmen, ser jag ju så klart fram emot Ernst Jul på TV4! Tyvärr är han inte i det fina huset där han hade Sommar med Ernst, utan på Stadra Hård i Bergslagen. Det kommer att vara tre program och första programmet sänds den 4:e december, kl 20:00.

Vill ni själva läsa om SVT:s program i jul hittar ni det här

2 kommentarer: