onsdag 12 november 2014

Ni som gillar min duk!

Flera av er har frågat vart jag köpt duken som vi har på vårt matsalsbord.







Min är köpt på Indiska för flera år sedan och nu har det kommit in en liknande igen! Den är inte exakt likadan, men det är delvis samma mönster i alla fall och samma färger. Tycker den ser fin ut! Den kostar 199kr och den är lång, 2,5 meter. Det är min också och jag tycker det är perfekt! Vi har ett vanligt 6-mannabord och har man det utan iläggsskivor så hänger det ner en bit på varje sida, men inte för mycket så att det ser konstigt ut. Och när vi har båda skivorna i så blir den precis lagom stor för att täcka hela bordets längd. :)



De hade ett par andra dukar också som såg fina ut! Jag är inte så förtjust i rips-dukar (ni vet de där som är liksom räfflade...) och Indiska är ett av få ställen som har snygga, vanliga dukar!

Ett par ska jag titta på imorgon när vi ska till stan.

Den här är jag sugen på att köpa till vårt nya köksbord som är ett lite mindre 4-mannabord, får se om den är fin i verkligheten...


Den här var också fin! Men tror det är en ripsduk...


Båda de här var 1,5 meter långa och kostar 149kr

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket för tipset, tillhör dem som beundrat din duk! Hade aldrig gissat på Indiska, snarare någon hantverksbod eller så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! :) Tror den kan vara lika fin som vår, ser ut så i alla fall...

      Radera
  2. Gillar den första starkt! ska nog köpa den nästa gång jag är i stan :)

    SvaraRadera