söndag 16 november 2014

Kan man ha för många raggsockor??

Nej, jag tror minsann inte det! I alla fall inte om man, som vi, bor i ett hus med torpargrund och alltså lite kalla golv... Förra året köpte jag raggisar från La Mote på jobbet (på Coop) Då var det inte ull i dem, men årets modell är nästan till hälften ull (tror det var 45%) De kostar 49kr och finns i vanliga mataffärer. Jag var tvungen att köpa två eftersom jag använt mina gamla tills det var hål på hälen :)

Riktigt varma och gosiga är de!






4 kommentarer:

  1. Svar: NEJ! Jag bor i raggsockor hela vinteråret - både köpta och tjocka hemstickade:) Det brukar bli några stickade sockor som julklappar till andra oxå:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemstickade är ju de allra bästa! :) Jag har bara ett par som svärmor stickat, men de är vita så de blir så snabbt solkiga...

      Radera
  2. Jag är bortskämd med högar av hemstickade raggsockor. Både mamma och syrran stickar så ärna. Jag går i dom året om. Är man frysen om fötterna så är man.

    SvaraRadera