torsdag 10 oktober 2013

Skattkista!

Det här gamla kistan som jag ärvt av min mormor o morfar är nästan som en skattkista. Den innehåller nämligen allt mitt julpynt! :) Förutom julgranskulor, ljusstakar, stjärnor o belysning som inte får plats... Jag är så himla glad att jag kom på detta användningsområde för den! Den står i hallen under trappan, så jag kan alltså pynta helt i min egen takt. Och den är dessutom perfekt till att lägga ner annat pynt i som man tar bort för att få plats med julpyntet. Och skulle man av någon händelse ;) köpa något julpynt innan det är dags att sätta upp det, är det bara att öppna locket o lägga ner!

Som ni märker är jag rätt kär i den här kistan :) Förutom att den är väldigt fin, har jag härliga minnen till den. Jag minns när vi kusiner satt uppradade på locket på kistan när den stod i salen på mormor o morfars gård. Då var det något speciellt. Salen var man bara i när det var någon som fyllde år, eller vid någon annan högtid t ex julen :) Och kistan kändes jättestor, vi fick lätt plats fyra smågluttar på den om inte fler :)


2 kommentarer: