fredag 10 oktober 2014

Jag har bestämt mig!

Förr om åren har jag varit väldigt hård på vad och när man får äta vissa saker till jul. Inte börja för tidigt med glögg och pepparkakor, inte äta det hemlagade julgodiset innan julafton (möjligtvis en eller två på lillejul) osv. Men jag har kommit på att det är ju helt knäppt att göra så! Då hinner man ju inte njuta något. Plus att när man får äta av godiset på julafton, då orkar man ju nästan inget efter all julmat! Nej, det måste bli en ändring på det här! I år har jag bestämt att om jag känner för att dricka glögg, så gör jag det! Och vill jag äta av julgodiset innan, så gör jag det! (Fast lämnar några bitar till julafton...) Det är ju ändå innan jul som man är mest sugen på allt sånt här, eller hur?

Så idag, mina vänner, ska jag köpa med mig glögg, pepparkakor och de där lussekatterna (de som jag hittade i frysen på jobbet för ett par veckor sedan och som jag skrev att jag skulle köpa, men inte gjorde för jag tyckte det var för tidigt...) hem, så det så! Och jag ska njuta av dem utan att få dåligt samvete att jag äter "för tidigt" :)


10 kommentarer:

  1. Härligt! Så gör jag alltid. Bättre att njuta av allt i lagom mängd lite i taget. Hos mig börjar julen första advent. Annars får man bara kasta bort sakerna sen.

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag att du gör helt rätt i! :) Resonerade precis som du innan, med resultatet att jag brukade få slänga en massa godis/kakor/mat efter jul. Mycket bättre då att äta när man är sugen innan jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Förra året fick jag slänga flera av mina hemgjorda goda praliner som jag lagt ner så mycket tid på, så himla onödigt!

      Radera
  3. Helt rätt! Julnjut när du känner för det och lev i nuet! Man vet aldrig vad morgondagen för med sig heller...

    SvaraRadera
  4. Men va? Bara äta julgodis på julafton? Herregud, det där borde du ha lagt ner för längesen! På en dag hinner man ju inte få i sig någonting! Omöjligt att lägga upp recept på bloggen också om du inte har smakat ju! Nej, i år kommer du få den bästa julen någonsin om du lägger ner dom där fasonerna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi! Ja, jag hoppas och tror det! :) Fast jag har faktiskt "fuskat" och provsmakat ytterst lite, precis när jag gjort godiset :)

      Radera
  5. Svar
    1. Tack! Ja, det känns himla bra faktiskt :) Har redan provat glögg, pepparkakor och lussekatter, mums ;)

      Radera