onsdag 29 oktober 2014

Tips på bra ledljus och lyktor!

Funderar ni på att köpa batteridrivna ledljus? Eftersom det är väldigt stor skillnad på kvalité och på hur länge batterierna varar, så tänkte jag rekommendera två varianter som jag själv har köpt och som jag är otroligt nöjd med!

Clas Ohlson har ledblockljus i tre olika storlekar. De tänds antingen när det skymmer och lyser sedan i sex timmar, eller så bestämmer man själv när man vill att de ska börja lysa och sen lyser de i sex timmar. (fast det man ska komma ihåg är att de inte lyser alls när det är dagsljus ute, även ifall man skulle vilja...) Jag har haft mina i en månad nu och de lyser fortfarande lika fint och starkt, så batteritiden verkar vara riktigt bra! De har fint, varmt sken också (som är svårt att få på bild...) Det står på dem att de även kan vara ute, men det har jag inte hunnit testa ännu...



Om ni vill ha en lykta ute på trappen som lyser fint och välkomnande varje kväll, kan jag verkligen rekommendera denna lykta från Rusta. Den tänds när det skymmer och släcks när det blir ljust.



Det är typ det bästa köp jag gjort på länge! Jag köpte vår förra året och den stod ute hela vintern och jag har fortfarande inte bytt batteri! Med tanke på att vi bor i Åre och ofta har kallt, och ibland riktigt kallt, typ 25-30 minus, så är det helt otroligt att den fortfarande lyser lika fint! Just nu kostar den 129kr och det kallar jag prisvärt! Funderar starkt på om jag inte behöver en till ;)


2 kommentarer:

  1. Tack för dina tips. Var på vippen att köpa
    ledljus utan timer och /eller ljussensor idag och det hade ju varit värdelöst.

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att jag kunde hjälpa till! Ja, det är ju lite det man vill åt med ledljusen, att de ska sköta sig själva, så att man inte måste gå o sätta på o stänga av dem :)

      Radera