söndag 19 oktober 2014

På tal om julsaker året om...

Jag glömde nämna den här vackra ljuskronan (kallas det så?) som får stå framme året runt på vitrinskåpet i vardagsrummet. Fast jag byter ut banden efter säsong. Till jul är det röda band och annars pastelliga, randiga från GreenGate. Ett enkelt sätt att byta utseende och uttryck...






Jag älskar den här ljuskronan som vi fick av min mans mamma för ett par år sedan och har inte velat tända den. Och nu gick hon tyvärr bort i somras, alldeles för tidigt, så nu tror jag inte att vi någonsin kommer att tända den... Den får stå där som ett minne och vara vacker! :)

2 kommentarer:

  1. De är så jättefina sådana där ljuskronor! Jag fick chansen att stöpa ljus en gång i lågstadiet, och jag har alltid velat göra om det sedan dess - det var en sådan mysig grej:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det fick vi också! Jag vill oxå göra det igen! Här kan man göra det på församlingshemmet till jul, men jag har inte riktigt prioriterat att göra det än. Det tar ju en hel dag typ... ;) Men det hade varit kul att samla ett gäng kompisar o stöpa ljus, så kunde man ju passa på att snacka lite skit o umgås samtidigt :) Undrar justvlm mina kompisar är sugna, måste fråga! :)

      Radera