fredag 3 oktober 2014

Kan en dag bli bättre!?

Nej, jag tror nog inte det. I alla fall inte en dag i början av oktober... :) Vi var till stan idag, det var strålande vackert höstväder, lagom varmt, barnen var glada och mannen ovanligt tålmodig :) och det bästa av allt: ALLT vi hade på vår lista hittade vi!! Bl.a. hittade jag en höstjacka och ett par varmfodrade stövlar med rejäl sula.


Ullfoder :)


Och en sula som förhoppningsvis klarar lite is och snö.


Jag har jättesvårt att hitta stövlar för jag har breda vader, så jag svävar nästan på moln när jag hittat dessa som klarade alla mina kriterier! Jag ville ha mjuk och rejäl sula, varmfodrade och utan en massa spännen och andra krusiduller :)

Sen blev det lite fler led-ljus. Jag har helt snöat in på det! Det är ju så praktiskt ;) det blev två små som ska vara i hallen där man inte gärna tänder levande ljus eftersom man inte är där så mycket...


Sen blev det ett större som jag tänkte ha i den stora lyktan utanför dörren. Så när jag känner mig färdig med höstlöven som är däri nu, ska jag sätta ut det här (svårt att få på bild, men det är jättefint sken)



De här finns på Clas Ohlson och är på kampanj just nu. De går på skymningrelä och tänds alltså när det börjar skymma och så kan man välja om man vill att de ska lysa tills det blir ljust eller i sex timmar. 

En sista sak ska ni få se :) Det är fina efterrättsskålar från Rusta som jag ska få av mannen i julklapp :) De är också på kampanj just nu, 20kr/st! Tänk vad fint att äta glass ur de här :)


Så klart kan man ju använda dem som vanliga skålar också och ha godis eller nåt i :)

Resten är praktiska, tråkiga saker så de ska jag inte tråka ut er med ;)

Tyvärr blev det bara halvdåliga mobilbilder idag, men det får ni stå ut med ;)

4 kommentarer:

  1. Så bra att led-ljusen kommit! Man kan slappna av lite mer och tänk vad många olyckor som säkert undvikes!
    Sen kan man aldrig ta bort känslan och doften av riktiga ljus, men i några rum och ute kan man ju fuska iaf :)
    Stövlarna såg superhärliga ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men så tänker jag oxå! I vardagsrummet där vi för det mesta är på kvällarna tänder vi massor av levande ljus! :) Ja, jag så nöjd man bara kan vara över stövlarna!! :))

      Radera
  2. Jag fick liknande glasskålar från Dollarstore i Morsdagspresent av barnen i våras. Kul att kunna servera efterrätt i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan knappt vänta tills efter jul! Vill ju prova dem nu ;)

      Radera